3 časté omyly pri vývoji mobilných aplikácií

Blog - Vychytávky

12 Feb 2018 - ambitas

3 časté omyly pri vývoji mobilných aplikácií

Na čo si dať pozor pri vývoji mobilných aplikácií ?

Vývoj mobilných aplikácií je ako ťažba diamantu. Samotný vývojový proces je ťaženie diamantu avšak na to, aby ste z ťažby diamantov niečo získali, potrebujete diamant spracovať a získať klientov, ktorý by ho chceli kúpiť. A to už je proces optimalizácie aplikácie pre obchody s aplikáciami a marketingová stratégia.

Samotný proces tvorby mobilnej aplikácie je zdĺhavý a náročný. Vzniká pri ňom množstvo komplikácií, s ktorými sa programátori musia vysporiadať. Aby sme vám toto “ťaženie a spracúvanie diamantu” uľahčili, vybrali sme pre vás 3 najčastejšie omyly pri vývoji mobilných aplikácií, ktorým by ste sa mali vyvarovať.

1. Lepšie mobilné aplikácie majú viac funkcionalít

Práve naopak. Čím viac funkcionalít aplikácia má, tým je vyššia pravdepodobnosť, že sa v nich bude užívateľ strácať. Vaša aplikácia by mala mať určite aspoň jeden hlavný cieľ - teda jednu hlavnú funkcionalitu. K tomuto hlavnému cieľu sa častokrát pridruží ešte jedna alebo dve funkcionality. Ak bude aplikácia plne funkčná a uvedená na trh, časom zistíte čoho sa vaši užívatelia dožadujú a tomu prispôsobíte ďalšie aktualizácie vašej mobilnej aplikácie. Tým, že vašu aplikáciu zameriate na jeden cieľ, uľahčíte aj jej proces sťahovania užívateľmi. Návštevníci obchodu s aplikáciami presne vedia, čo konkrétne od aplikácie chcú a to aj vyhľadávajú. Keď uvidia, že vaša mobilná aplikácia spĺňa ich požiadavky, stiahnu si ju. Ak si v popise prečítajú, že vaša mobilná aplikácia má ďalších 20 funkcionalít, ktoré daní návštevníci ani nepotrebujú, pravdepodobne by im zbytočne zaberala veľa miestu v mobile a nestiahnu si ju. Okrem toho by sa im ovládanie všetkých funkcionalít mohlo zdať zložitým a každý predsa hľadá to najjednoduchšie riešenie.

2. Vývoj mobilnej aplikácie je dôležitejší ako marketing

Síce vývoj mobilnej aplikácie je zdĺhavý, denne vyjdu na trh tisíce mobilných aplikácií. Ako teda preraziť? Práve marketingové služby zohrávajú významnú úlohu v rámci propagácie vašej aplikácie. Zacieliť na vhodné publikum, použiť účinné komunikačné kanály za pomoci výstižných kľúčových slov. Niekomu sa môže zdať marketing iba ako nie veľmi podstatný “doplnok” k samotnému  vývoju mobilnej aplikácie avšak jeho funkcia je naozaj podstatná. V rámci našej firmy okrem vývoja mobilných aplikácií alebo tvorby webstránok, ponúkame aj služby online marketingu. Dôležitosť obom prvkom kladieme rovnako a snažíme sa vám priniesť hneď dva v jednom.

3. Prípravná fáza je nepotrebný náklad

Zatiaľ sme spomenuli omyly počas tvorby mobilnej aplikácie a po jej vytvorení. Avšak ešte pred samotným vývojom mobilnej aplikácie je dôležité spraviť si prieskum a samotný vývoj si podrobne naplánovať. Analýza trhu zahŕňa: čo chcem vytvoriť, pre koho to chcem vytvoriť, budú ľudia v tejto užívateľskej báze vôbec chcieť moju aplikáciu? Ako je to s konkurenciou? Ponúknem ľuďom niečo viac ako konkurencia? Ak mám dobre premyslený marketingový plán a dostatočný objem kapitálu, môžem sa púšťať do investície, teda do vývoja mobilnej aplikácie a jej propagácii. Prípravná fáza preto je dôležitá a náklady s ňou spojené sú nevyhnutné. Prípravná fáza totiž redukuje riziko vyvinutia neužitočnej aplikácie, ktorá by neriešila žiaden problém. Oveľa väčšie náklady by ste mali, keby sa bezhlavo pustíte do tvorby mobilnej aplikácie, ktorá sa na trhu neujme.

S nami sa také niečo nemôže stať. Spoločne si prejdeme ciele vašej plánovanej mobilnej aplikácie a navrhneme prípadné riešenia nejasností. Vyžiadajte si cenovú ponuku v ambitase.