10 dôvodov, prečo Apple zamietol vašu aplikáciu

Blog - Vychytávky

03 Feb 2017 - ambitas

10 dôvodov, prečo Apple zamietol vašu aplikáciu
S viac než milión aplikáciami v App Store nie je vôbec maličkosť vstúpiť na tak preplnený trh. Každý deň je viac a viac aplikácií nahrávaných do obchodov a môže byť celkom ťažké, aby práve tá vaša získala poznornosť a prerazila.

No ešte pred tým musíte splniť dlhý zoznam štandardných pravidiel spoločnosti Apple o tom, ako má vaša aplikácia fungovať, vyzerať a odrážať image spoločnosti.

Je jasné, že aplikáciu prispôsobiť pre App Store je námaha sama o sebe. Preto sme pripravili zoznam s tipmi, ktoré vám pomôžu prejsť cez mínové pole pokynov, ktoré sa nachádza medzi vývojármi a Apple App Store.

Nedostatočné testovanie

Apple veľmi dôkladne testuje aplikácie, a to platí ešte viac v takom prípade, keď za aplikáciu majú užívatelia platiť. Čím je väčšia cena, tým je väčšia dôkladnosť. Takže sa uistite, že ste odstránili všetky chyby a bugy vo vašom koncovom produkte, inak môže byť vaša aplikácia zamietnutá.

Zahrávanie sa so štandardnou funkcionalitou

Apple iste odmietne vašu aplikáciu, ak zmeníte funkcie, ktoré sú dané pre hardware-ové buttony zariadenia. Napr. zmena funkcionality tlačidiel, ktoré sú dané na ovládanie hlasitosti. Takto môžete užívateľa zmiasť, a to Apple nepovoľuje.

   Neprehliadnite:

Duplikát alebo jednoducho je aplikácia neužitočná

Všetci sme videli množstvo imitácií aplikácií ako je Flappy Bird, a Apple ich má taktiež. Čiže ak existuje veľa kópií, Apple ich jednoducho zamietne. Myslíte dvakrát pred tým, než pôjdete podporiť toto mobilné šialenstvo s ďalšími 15 verziami.

“...the App Store has enough fart, burp, flashlight, and Kama Sutra apps already. Spamming the store may lead to your removal from the Developer Program.” - Takto zneje bod 4.3 Spam v kategórii Design (podľa smernice Apple App Store) :-)

Aplikácia - App Store

Komplikovaná a pomalá

Aplikácie sú navrhnuté aby boli pohodlné, poskytovali zábavu či služby. Užívateľ s určitosťou nebude chcieť ísť cez sto obrazoviek, kým sa dostane, kam chcel. Navigáciu a funkcie majte čo najjednoduchšie a najintuitívnejšie, ako je len možné. Ak to dokážete, užívatelia si aplikáciu oveľa viac užijú a budú spokojní s jej stiahnutím.

Ak ste vstúpili na App Store, očakáva sa, že chod vašej aplikácie bude plynulý na akomkoľvek operačnom systéme, na ktorom bude nainštalovaná. Užívatelia preferujú postupný a hladký prechod z obrazovky do aplikácie.

Užívatelia nechcú čakať roky, než sa ich aplikácia otvorí, načíta navigácia či obsah medzi obrazovkami. Nezáleží, ako ohromne vaša aplikácia vyzerá alebo aká je zábavná, keď užívatelia neustále sledujú ikonu načítania. Optimalizácia je kľúčom.

Human Interface Guidelines

Ďalším dôvodom, prečo môže byť vaša aplikácia zamietnutá, je porušenie pokynov pre ľudské rozhranie (HIG). Ešte pred tým, ako začnete s aplikáciou sa oboznámte s danými pravidlami. Mnohé z nich sú samozrejmé a logické, ako napr. dostatočná veľkosť textu vhodného na čítanie.

Marketing pomocou Push notifikácií

Pomocou notifikácií nemožno posielať žiadne reklamné, propagačné, alebo iné marketingové aktivity. V opačnom prípade môže byť vaša aplikácia zamietnutá.

Výdrž batérie

Aplikácie, ktoré rapídne vybíjajú batériu zariadenia alebo generujú nadmerné teplo je samozrejme tiež proti pravidlám.

Zabudli ste na autorské práva

Používanie chránených materiálov tretích strán (ochranné známky, autorské práva, obchodné tajomstvo, patenty). Oprávnenie používať takýto materiál musí byť poskytnutý na vyžiadanie.

Nepracuje offline a neoboznámili ste s tým užívateľa

Ak vaša aplikácia vyžaduje pripojenie na internet, musí rozpoznať kedy je sieť nedostupná a upozorniť na to užívateľa. Uistite sa, že aplikácia disponuje touto funkcionalitou a v prípade offline režimu je správa ľahko viditeľná.

Nepresné metadata

V poslednom rade si nájdite chvíľku a skontrolujte, či sedí názov, popis, screenshoty a preview aplikácie. 

Vzhľadom k tomu, že trh aplikácií neustále rastie, budú čoraz viac vyberaví. Musíte byť kreatívni, aby vaša aplikácia “vyčnievala z davu” a poskytovala hodnotu pre jej užívateľa. Sledujte náš blog a dozviete sa viac zaujímavých a užitočných rád pre váš business.