Marketingový softvér: Aký používate vy?

Blog - Návody / Postupy

18 Jun 2018 - ambitas

Marketingový softvér: Aký používate vy?

Zbavte sa monotónnej činnosti pomocou marketingového softvéru.

Či už robíte marketing vašej mobilnej aplikácii alebo spoločnosti, automatizácia niektorých procesov môže znieť naozaj lákavo. Veď kto by sa nechcel odbremeniť od zdĺhavej a monotónnej práce vďaka pár klikom? Vhodné riešenie ponúka marketingový softvér. Čo to presne je, aké nesie výhody či nevýhody a ktorý je pre vás najvhodnejší, to všetko sa dozviete v nasledujúcom článku.

Som marketingový softvér – ako vám dokážem pomôcť?

Prvotnou a hlavnou funkciou každého marketingového softvéru je automatizácia istej marketingovej činnosti, resp. viacerých činností. Tie sa môžu týkať emailov, sociálnych sietí či webstránok. Uľahčujú  procesy a pomáhajú plánovať, manažovať, koordinovať online i offline marketingové kampane. Vyhodnotia dáta a poskytnú prehľad o ukazovateľoch úspešnosti. Šikovné, nie?

Hlavnou výhodou marketingového softvéru je to, že vás dokáže odbremeniť od zdĺhavých, opakujúcich sa procesov ako posielanie emailov či plánovanie príspevkov na sociálne siete. Tak isto vám poskytuje ideálnu platformu na zjednotenie komunikačných kanálov, nástroje na riadenie contentu či vyhodnocovanie úspešnosti vašej kampane. V neposlednej rade vám marketingový softvér pomáha personalizovať. Pokiaľ využívate ako doplnok CRM softvér, ktorý pracujúci s dátami o zákazníkoch, bez veľkej námahy dokážete ušiť emailovú kampaň na mieru.

Pred výberom najvhodnejšieho marketingového softvéru treba však zvážiť aj zopár nevýhod. Prvou je problém so zabezpečením dát, nakoľko sa k citlivým dátam databázy vie dostať každý zamestnanec vašej spoločnosti. V takom prípade sa poobzerajte po bezpečnostných opatreniach vyžadujúcich autorizáciu používateľa. Ďalší problémom môže byť implementácia čerstvo zakúpeného marketingového softvéru do praxe. Hoci sú rozhrania väčšinou user-friendly, oplatí sa používateľa zaškoliť, aby vedel čo všetko softvér dokáže a zabezpečil všetky potrebné informácie a vstupy.

marketing

Populárne marketingové softvéry – ktorý je ten pravý?

Marketo

Jedna z najväčších spoločností v obore a jednotka vo svete automatizácie. Špecializuje sa na riešenia v oblastiach emailového marketingu, riadenia zákazníckej základne, mobilný či spotrebiteľský marketing. Rozhranie platformy je naozaj veľmi príjemné s ľahko využiteľnými nástrojmi. Umožňuje personalizáciu v reálnom čase a flexibilnú automatizáciu úloh.

HubSpot Marketing

Predstavuje ideálnu voľbu pre spoločnosti, ktoré chcú zvýšiť traffic na svoju webovú stránku, či zvýrazniť svoju existenciu v online prostredí. Platforma ponúka množstvo nástrojov na optimalizáciu pre vyhľadávače, návrhy sociálnych médií či dynamické riešenia v emailovom marketingu. Na výber máte niekoľko cenovo dostupných balíčkov služieb pre Windows i Mac či dokonca mobilné zariadenia. Vďaka nim môžete kontrolovať vašu kampaň kedykoľvek a kdekoľvek.

Infusionsoft

Obľúbená platforma medzi malými podnikmi ponúkajúca výkonný marketingový systém kombinovateľný s mnohými aplikáciami. Šikovne vám pomôže organizovať a zjednodušovať vaše kampane.  Dokonca dokáže spracovávať platby či ponúka nástroje na optimalizáciu nákladov, zvýšenie predaja a šetrenie času.

MailChimp

Marketingový softvér, ktorý sa špecializuje na emaily. Uľahčuje ich prispôsobovanie či cielenie podľa geografickej oblasti. Ponúka nástroje na komplexné analýzy a A/B testovanie. Kvalitu potvrdzuje počet užívateľov, ktorých je vyše 2 miliónov a každým dňom rastie.

 

Predstavili sme Vám zopár užitočných marketingových softvérov. Možno by ste radi vyskúšali kombináciu viacerých z nich. V tom prípade vám odporúčame dať si vytvoriť marketingový softvér na mieru z dielne ambitasu. Bude obsahovať funkcionality, ktoré potrebujete a dokonale sa prispôsobí vášmu podnikaniu.