Ako si vybudovať značku pomocou mobilnej aplikácie?

Blog - Návody / Postupy

17 Jan 2018 - ambitas

Ako si vybudovať značku pomocou mobilnej aplikácie?

Chcete zvýšiť povedomie Vašej značky? Využite na to mobilnú aplikáciu.

Pre firmy a ich značky je veľmi dôležité, aby boli pre svojich klientov viditeľné. Marketéri sa zhodujú na tom, že budovanie povedomia o značke firmy či spoločnosti je rovnako potrebné ako podpora samotného predaja.

V rámci marketingových stratégií je v dnešnej dobe smartfónov nevyhnutné zahrnúť aj propagovanie značky prostredníctvom mobilných aplikácií. Podľa NetworkWorld sa dotýkame svojho telefónu 2 617 - krát denne, čo by marketéri mali zohľadniť a vnímať ako príležitosť oslovenia zákazníka a budovania vzťahu s ním.

Aké sú teda benefity budovania značky cez mobilné aplikácie?

1. Zvýšenie povedomia o vašej značke

Pomocou mobilnej aplikácie sa viete k zákazníkom viac priblížiť. Tým, že spropagujete vašu aplikáciu, ľudia si ju stiahnu, začnú používať a keď s ňou budú spokojní, tak ju odporučia ďalším užívateľom. Nezabúdajte, že na to, aby ste si budovali značku prostredníctvom mobilnej aplikácie, musíte mať túto aplikáciu aj naozaj kvalitnú. Aplikácia musí byť zameraná na užívateľa. Na prvom mieste je funkčnosť, ktorá by mala ísť ruka v ruke aj s príjemným užívateľským rozhraním. Aplikácia musí byť výkonná a pre užívateľa jednoduchá na používanie.

2. Zber dát zákazníkov

Ak vaša aplikácia užívateľom pomáha riešiť ich problémy, budú s vami zdieľať ich údaje bez toho, aby ste ich od nich žiadali alebo im za to poskytovali odmenu. Hlavné je, aby bola aplikácia užitočná, poskytovala pridanú hodnotu a kvalitný obsah. Tým, že zozbierate o vašich užívateľoch viac údajov vám potom pomôže pri vytváraní marketingovej stratégie. Pár údajov si môžete vypýtať hneď pri úvodnom spustení aplikácie, napríklad e-mail, pohlavie a vek. Doplňujúce informácie viete získať ponúknutím kvízov či rôznych bonusov vo vašej aplikácii. Aplikácie známej spoločnosť Starbucks napríklad dátum narodenia “ohodnotila” tak, že užívatelia aplikácie majú v deň svojich narodením kávu zadarmo. Aj takto si viete pomocou aplikácie “budovať” vzťah s vašimi zákazníkmi.

3. Zvyšovanie lojality

Mobilná aplikácia je perfektný nástroj na na budovanie lojality. Spomenieme ešte spoločnosť Starbucks, ktorá je vzorným príkladom toho ako posilniť lojalitu. Aplikácia Starbucks má pekné užívateľské rozhranie a užívatelia ju vedia ľahko ovládať. Napríklad si objednať kávu, ešte predtým ako vstúpia do kaviarne a rovno za ňu aj zaplatiť. Užívatelia každým nákupom získavajú počet bodov, ktorý im po dosiahnutí určitého limitu dáva nárok na jeden nápoj zadarmo. Preto, ak sa dostane užívateľ Starbucks aplikácie chuť na kávu, pôjde do Starbucksu, lebo vie, že získa extra body a časom aj zlatú kartu. Toto všetko sú spôsoby ako užívateľa podnietiť k tomu, aby vám bol “verní”.

4. Navyšovanie predaja

Mobilné aplikácie ako sme už spomínali umožňujú lepší osobný kontakt medzi vašou značkou a zákazníkmi. Mobilné aplikácie vašu značku “poľudštia” a spôsobia väčšiu angažovanosť užívateľov. To samozrejme zvyšuje lojalitu čo vedie aj k vyšším obratom. A to je predsa cieľ, pre ktorý ste váš biznis rozhodli budovať. Mať zisk a priniesť ľuďom pridanú hodnotu.


Sprístupnite svoje podnikateľské rozhodnutia aj na mobilných zariadeniach. Tak čo, vyvinieme spolu novú mobilnú aplikáciu? S nami to pôjde ľahšie - ambitas | make IT happen.