Ako mobilné aplikácie zvyšujú predaj

Blog - Návody / Postupy

03 Apr 2018 - ambitas

Ako mobilné aplikácie zvyšujú predaj

Chcete zvýšiť predaje na svojom webe či e-shope? Vytvorte si mobilnú aplikáciu.

Takmer 90% času stráveného na smartfóne používajú ľudia na mobilné aplikácie. Zvyšok na surfovanie na internete. A drvivá väčšina ľudí si pred akoukoľvek kúpou pozrie daný tovar či službu na internete. Vyplýva nám z toho, že predajcovia, ktorí chcú svoj produkt predať, urobia najlepšie ak si vytvoria mobilnú aplikáciu, cez ktorú si návštevníci budú môcť produkty nielen pozrieť, ale aj kúpiť. Že vám mobilné aplikácie naozaj zvýšia predaj a zefektívnia produktivitu potvrdzujú aj nasledujúce výhody m-commerce, teda mobilného obchodu.

Rýchlejšie nákupy

Možno máte mobilnú verziu vašej webstránky avšak veľkou výhodou mobilnej aplikácie je jej rýchlosť. Mobilná aplikácia je až 1,5 násobne rýchlejšia vďaka tomu, že nemusí sťahovať dáta zo serveru. A to je v dnešnej dobe kedy chce mať každý všetko rýchlo veľkým bonusom. Užívatelia môžu mobilnú aplikáciu používať v offline režime, čo sa o mobilnom webe povedať nedá. Ak stále neveríte, že mobilné aplikácie vám prinesú viac kupujúcich, tak vám povieme o koľko viac zákazníkov získal Amazon na jeho mobilnej aplikácií. V roku 2015 ich mal 43 miliónov a v roku 2016 až 67 miliónov.

Lepšia užívateľská skúsenosť

Ľudia sú naučení hľadať informácie v mobilnom prostredí, teda pracovať s mobilnými aplikáciami a sú aj pohodlní na to, aby všetko čo potrebovali hľadali v kamenných obchodoch. A načo by to aj robili. Ak im poskytnete jednoduché a praktické riešenie v podobe mobilnej aplikácie, určite im zanecháte lepšiu užívateľskú skúsenosť a zážitok. Ľuďom sa nechce a ani nemajú čas chodiť po obchodoch a hľadať v tak širokom sortimente produktov ten správny pre ich potrebu. Zapnú si radšej aplikáciu, v pohodlí svojho doma, trebárs aj o jedenástej večer keď majú konečne čas. Doprajte svojím zákazníkom takéto pohodlie.

Priamy kontakt so zákazníkom

Ďalšou výhodou mobilnej aplikácie oproti webstránke je posielanie upozornení. Pomocou mobilnej aplikácie viete zákazníka osloviť hocikedy. Poslať mu novú ponuku vašich tovarov, zľavy alebo nejakú odmenu za to, že je vám už toľký čas verný. Okrem priameho kontaktu si tak so zákazníkom budujete aj bližší vzťah.

Prispôsobený obsah

Mobilná aplikácia, ktorá zaznamenáva správanie sa vašich zákazníkov vie odporučiť preferované produkty v reálnom čase. Na základe dát, čo si zákazník kúpil, o čo má záujem, mu aplikácia ukáže také produkty, o ktoré by sa zákazník mohol zaujímať. Vaša mobilná aplikácia teda bude špecifickejšia a osobnejšia, čo zvyšuje lojalitu vašich zákazníkov. Nehovoriac o tom, že na základe analytiky sa viete dozvedieť viac o vašich zákazníkoch - vek, pohlavie, ich lokáciu, čo potom viete zakomponovať do vášho marketingového cielenia.

Zníženie nákladov

Tým, že máte mobilnú aplikáciu, pomocou ktorej viete zákazníka osloviť, šetríte náklady na marketing. Tým, že si s ním budujete vzťah, nemusíte riešiť remarketing. Všetko so všetkým súvisí, a tak vám mobilná aplikácia koniec koncov ušetrí aj peniaze, ktoré môžete využiť napríklad na ďalší rozvoj vášho biznisu.

Geolokácia

Ďalšou výhodou pri mobilnej aplikácií je zabudované GPS v mobile. Užívateľ, ktorý sa chce dostať do vašej najbližšej predajne, tak bude mať mapku rýchlo po ruke. Dokonca vo veľkých obchodoch so širokým sortimentom si viete v mobilnej aplikácií vytvoriť tzv. indoor navigáciu, ktorá zákazníka zavedie priamo k hľadanému produktu.


Výhod mobilnej aplikácie pre obchod je naozaj veľa. Každá z nich uľahčuje zákazníkovi nakupovanie. Nakupovanie sa stáva rýchlejším, jednoduchším a efektívnejším. A ak je spokojný váš zákazník, spokojný budete aj vy.


Chcete si aj vy vytvoriť mobilnú aplikáciu pre vaše podnikanie? Kontaktujte skúsený tím programátorov a vývojárov - ambitas | make IT happen.