Ako a prečo vytvoriť Google Plus pre vašu firmu

Blog - Návody / Postupy

21 Jul 2016 - ambitas

Ako a prečo vytvoriť Google Plus pre vašu firmu
[Aktualizované: 9.2.2017] Google Plus je ako nedocenený kamarát. Vieme, že je dôležitý, no nedávame mu takú pozornosť, akú by si zaslúžil. Google My Business, ktorý patrí pod Google +, predstavuje spôsob, ako získať viac zákazníkov pre vašu firmu. Tento sprievodca vám ukáže všetko čo by ste mali vedieť o Google Plus, s jednoduchými krokmi, ako si vytvoriť firemný profil.

Prečo založiť Google Plus pre vašu firmu

Ako všetky sociálne siete, aj Google + predstavuje príležitosť spojiť sa so zákazníkmi či fanúšikmi. No predstavuje aj výrazný vplyv na SEO. Prečo tomu venovať pozornosť:

 

Lokálne výsledky

Google Plus stránky sú editované cez Google My Business, platformu, ktorá uľahčuje zákazníkom nájsť a spojiť sa s vašou spoločnosťou. Využíva pri tom vyhľadávanie Google, mapy a údaje z Google + profilu. Všetky tieto zozbierané informácie zobrazuje vo výsledkoch.

Google local results page

 

Vplyv na potenciálnych zákazníkov

Všetci, ktorí majú Google profil, môžu zdieľať pocity a písať recenzie priamo na váš firemný Google Plus. Aj to môže ovplyvniť potenciálnych zákazníkov a dostať vás pred konkurenciu.

 

Dôveryhodnosť vďaka platforme Google

Google vyhľadávanie využíva snáď každý. Podobne asi niet človeka, ktorý nevyužíva Gmail. Vašu firmu si môžete overiť pomocou zaslania kódu poštou, čím vaša firma získa označenie, že je overená. 

 

Ako založiť Google Plus pre vašu firmu

1. Založenie Google konta

V prvom rade potrebujete Google účet. Ak nie ste zaregistrovaní, zaregistrujte sa, v opačnom prípade sa prihláste.

Google registrácia

 

2. Vytvorenie Google My Business

Keďže učet Google je už hotový, môžete sa pustiť do vytvorenia Google My Business. Musíte si vybrať jednu z kategórií, ktorá vystihuje vašu firmu. Ku každej kategórii je uvedený príklad, aby ste si vedeli vybrať.

Google Plus kategória

 

3. Vyplňte údaje

Následne vyplňte údaje pre Google + profil: Názov Google + stránky, názov webu a typ stránky.

Vytvorenie Google +

 

4. Pokračujte na profilovú stránku

Ďalej vám Google ponúkne sprievodcu, ktorý vám ukáže, ako postupovať a ako sa orientovať na stránke.

Google sprievodca stránkou

 

Ďalej vás to zavedie na samotný profil, ktorý postupne vyplníte. Na tejto stránke môžete sledovať aj štatistiky, ako sa vašej stránke darí.

Google Plus profilová stránka

 

5. Pridanie miesta na mape a overenie firmy

Kliknite na "Google Moja Firma" v ľavom hornom rohu a dostanete možnosť pridať miesto lokalizácie vašej firmy. Ak vaša firma obsahuje viacero pobočiek, môžete si stiahnúť vzorovú šablónu a následne vyplnenú importovať.

Pridanie miesta na mape

 

Ak však pridávate jedno miesto, dostanete sa na stránku s mapou, kde si nájdete lokalizáciu svojej firmy.

Vyhľadanie miesta na mape

 

Buď vyhľadáte názov firmy, ktorá je na Google mapách zverejnená.

Hľadať zverejnenú firmu

 

Alebo v opačnom prípade vám Google ponúkne inú možnosť.

Hľadať adresu na mape 

 

Kliknutím na "Názov a adresu som zadal(a) správne" sa dostanete na formulár, kde vyplníte kontaktné údaje firmy.

Kontaktné údaje formulár

 

Potvrďte údaje.

Potvrďte údaje 

 

Nechajte si zaslať overovací kód poštou.

Poslať overovací kód

 

Pohľadnicu očakávajte v priebehu jedného až dvoch týždňov.

Pohľadnica s overovacím kódom

 

Poslaním zásielky sa bude vaša firma zobrazovať ako neoverená až pokým nevyplníte overovací kód.

Neoverená firma 

 

Po obdržaní verifikačného kódu overte vašu firmu.

Overte firmu

 

6. Editovanie obsahu profilu

Kliknutím na "Spravovať miesto" sa dostanete profilovú stránku, kde už môžete robiť väčšie úpravy profilu. Dávajte pozor na správne veľkosti obrázkov, titulná fotka musí mať minimálne 480 x 270 px, profilová fotka a logo minimálne 250 x 250 px. Postupne vyplňte všetky údaje a urobte váš profil kompletný.

Google + profilová stránka

 

Na záver už len spomeniem, nezabudnite pridávať príspevky aj na váš firemný Google Plus profil.