Ako free aplikácie zarábajú peniaze?


Čo zarába free aplikáciam veľké peniaze?

Keď rozoberáme svet aplikácií, musíme podotknúť, že sa jedná o obrovský sektor. V App Store je viac ako 2 milióny aplikácií a v Google play obchode viac ako 2,5 milióna. Zaujímavosťou je, že 90% z nich sú neplatené, pričom príjmy z aplikácií na rok 2017 sú odhadované na 77 miliárd dolárov. Čo teda aplikáciam tak vynáša?

Reklama

Mobilná reklama prináša free aplikáciam najviac príjmov. Využíva ju 7 z 10 poskytovateľov aplikácií. Je to jednoduché, v rámci aplikácie stačí poskytnúť priestor, kde si reklamná sieť uverejní svoju reklamu. Zaplatí buď za počet impresií (teda zhliadnutí) alebo za počet klikov. Keď používate aplikáciu, preklikávate v nej, vzniká tak veľa reklamného priestoru, ktorí tvorcovia aplikácie využívajú. Avšak užívateľom to nie je vôbec príjemné, keďže musia neustále zatvárať nejaké reklamy. Preto sa v poslednej dobe rozšírili tzv. odmeňujúce - motivujúce (incentivized) reklamy. Predstavte si, že na mobilnom telefóne hráte hru a vyskočí vám okno s krátkym videom, ktoré keď si pozriete získate 3 extra životy vo svojom hernom konte. V prípade takejto reklamy je spokojnosť na oboch stranách. Reklamná sieť má od vás nové zhliadnutie a vy si môžete dlhšie zahrať svoju obľúbenú hru, lebo máte extra životy naviac.  

Rozšírenia aplikácie

Nákup bonusových služieb, rôznych doplnkov a rozšírení aplikácie je ďalším významným nástrojom získavania príjmov. Pre užívateľov aplikácie je veľmi lákavé skúsiť novú verziu a získať vylepšenia k svojej aplikácii. Tvorcovia aplikácie to vedia a nechajú si určité benefity aplikácie ako platené doplnky. Viac ako 5% užívateľov aplikácií aktívne nakupujú nové prvky napríklad do svojej hry. Možno si poviete, že je to málo, ale viete koľko napríklad míňajú užívatelia populárnej hry Pokemon Go denne na rôzne bonusové doplnky? Denne míňaju 1,5 milióna dolárov. To už je celkom slušná suma.

Zber a predávanie dát

Zber a predávanie dát je veľmi rozšíreným spôsob ako vyťažiť z aplikácie niečo viac. Niektoré spoločnosti, ktoré poskytujú free mobilné aplikácie, predávajú svoju databázu užívateľov tretím stranám. Informácie z databázy môžu obsahovať e-mailové adresy, účty na sociálnych sieťach či osobné preferencie. Na základe týchto zdrojov vedia reklamné agentúry lepšie zacieliť svoju reklamu na adekvátne publikum. Sú to pre nich cenné informácie.

E-mail marketing

Síce sa e-mail marketing radí medzi staršie techniky marketingu, čo sa týka speňažovania aplikácií, je účinný. Tým, že získate e-mailovú adresu užívateľa, viete ho neskôr prostredníctvom nej osloviť a zaujať svojou ponukou. Ako si získať e-mailovú adresu? Môžete sa naňu jednoducho spýtať v pop-up okne. Ak za poskytnutie e-mailovej adresy ponúknete aj odmenu v podobe nejakej výhody vo vašej aplikácii, pravdepodobnosť, že získate e-mailovú adresu bude vyššia. Ďalším spôsobom je umožniť užívateľom prihlásiť sa do apky cez Facebooku, odkiaľ si prostredníctvom Facebook SDK (software development kit) e-mailové adresy zozbierate. Je dôležité, aby boli užívatelia oboznámení s tým, že máte prístup k ich mailovým adresám.


Toto sú najviac používané a najvýnosnejšie metódy speňažovania free aplikácií. Ak máte nápad na novú aplikáciu, ktorá by vám priniesla peniažky alebo uľahčila život, obráťte sa na nás. Tvorba mobilných aplikácií patrí medzi naše hlavné služby - ambitas | make it happen

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku