5 chýb pri marketingu aplikáciach, ktoré narúšajú UX


 Nenarúšajte  UX svojej mobilnej aplikácie týmito chybami.

Vývoj mobilnej aplikácie nemusí byť zdĺhavý a náročný pokým si vyberiete skúsenú firmu so šikovnými vývojármi. Dôkazom toho sú tisíce mobilných aplikácii, ktoré sa denne dostávajú na trh. Ako preraziť a byť medzi toľkými konkurentmi úspešní? Riešením môže byť vhodná marketingová stratégia v rámci samotnej mobilnej aplikácie a vyvarovanie sa niekoľkých základných chýb. Povedzme si viac o chybách, na ktoré sa pri marketingu v mobilnej aplikácii niekedy zabúda a ktoré nerobia dobrý dojem užívateľom, teda narúšajú UX - užívateľskú skúsenosť.

Rovnaký prístup ku všetkým užívateľom

Máme na mysli určitú formu oslovenia užívateľov vašej aplikácie. Je ľahšie rozposlať všetkým užívateľom správy s rovnakým obsahom. Mali by ste si však dať tú námahu a segmentovať vašich užívateľov. Napríklad podľa toho čo najviac vo vašej aplikácii používajú alebo ako často aplikáciu navštívia. Tým, ktorých angažovanosť s vašou aplikáciou klesá, pošlite upozornenie typu: „Pozri, čo nám do apky pribudlo, odkedy si tu nebol.“ Užívateľovi, ktorý vašu aplikáciu používa denne a pravidelne ju aktualizuje, môžete poslať niečo takéto: „Ďakujeme, že si si aktualizoval novú verziu, čo sa ti na nej páči najviac?“ Cítite ten rozdiel? Pomocou takýchto osobných správ si vytvoríte so zákazníkom „bližší“ vzťah. A to vás môže odlíšiť od iných podobných aplikácií. Koniec koncov z toho budete profitovať aj vy, prispôsobenie správ a upozornení má za následok až 20% navýšenie návratnosti investície.

Nesprávne načasovanie

Určite to poznáte, hľadáte niečo v aplikácií, študujte, preklikávate a v tom sa vám na obrazovke zjaví nejaké upozornenie. Prišlo vtedy, keď ste sa snažili urobiť niečo iné a upozornenie vás vyrušilo alebo prišlo vtedy, keď už nebolo nápomocné. Spravte si analýzu správania sa vašich užívateľov v aplikácií. Pomôže vám to nájsť ten správny čas, kedy im poslať upozornenie alebo oznam. Samozrejme to s upozorneniami nepreháňajte, docielite tým iba to, že im užívatelia nebudú venovať pozornosť a v horšom prípade vašu aplikáciu kvôli tomu prestanú používať.

Kvalita obsahu

Ďalšia chyba, ktorá narúša UX je slabá kvalita obsahu upozornení. Dlhá správa, fádna a nudná užívateľa nezaujme. Naopak krátky a výstižný oznam si človek skôr prečíta. Ak k tomu pridáte aj dávku humoru, užívateľ bude vašu aplikáciu zbožňovať. Nie vždy sa dá použiť vtipná myšlienka, ale určite by mala byť správa relevantná a užívateľovi pomôcť. Nezaťažujte svojich užívateľov zbytočnosťami, nebudú potom venovať pozornosť niečomu, čo by bolo pre nich dôležitejšie.

Domnievať sa, že prvý výber je ten najlepší

Hovoríme vám niečo A/B testovanie? Je to testovanie vašej správy zhľadiska UX. Vytvorte si dva typy správ, ktoré svojím užívateľom v aplikácii ukážete. Budú mať však iný typ písma, CTA prvok, teda iný dizajn. Pomocou A/B testovania zistíte, ktorý typ správy bol úspešnejší a viac sa páčil vašim užívateľom. Časom budete vedieť lepšie porozumieť vašej užívateľskej báze a prispôsobiť im aj vaše upozornenia. Váš prvý dizajn, ktorý upozorneniu navrhnete totiž nemusí byť ten najlepší.

Ignorovanie detajlov

Rozdiel medzi dobrou a úspešnou aplikáciou je v detajloch. Každý z vlastníkov aplikácie chce dosiahnuť vysokú mieru prekliku, vysokú návštevnosť a angažovanosť. Namiesto toho, by mal byť váš cieľ priniesť užívateľom kvalitnú užívateľskú skúsenosť. Správne načasovanie, kvalitný obsah, personalizácia a omnoho viac treba skúmať detajlnejšie. Prepracovaná a premyslená aplikácia má úspech. Niekedy sa však za tou „prepracovanosťou“ skrýva jednoduchosť.

Marketing v rámci mobilnej aplikácie dokáže naozaj pozoruhodnú vec - vytvoriť si s užívateľom vzťah. Je len na vás, aký ten vzťah bude. Ak potrebujete marketingové služby alebo sa zamýšľate nad vývojom mobilnej aplikácie, ktorá by si s užívateľmi mala vytvoriť kvalitnú interakcie, kontaktujte nás - ambitas | make IT happen.

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku