4 vlastnosti úspešnej Facebook reklamy


Aké sú “must have” úspešnej Facebook reklamy?

Zákazníci pri kúpe tovaru, služieb, teda aj aplikácií častokrát berú do úvahy ich recenzcie, odporúčania od známych či od skupín na sociálnych sieťach. Keďže na Slovensku je najpoužívanejšia sociálna sieť Facebook, je veľmi dôležité, aby vaša firma bola na tejto sieti aktívna.

Predstavte si, že niekto si preklikáva vašu stránku a rozmýšľa či si od vás niečo kúpi, alebo sa rozhoduje, či si stiahne niektorú z vašich aplikácií. Chce o nich vedieť niečo viac, a preto sa bude pýtať a hľadať referencie od zákazníkov, ktorí s vašimi produktami už majú skúsenosti. Sociálna sieť je miesto, kde budú hľadať tiež.

Ďalším užitočným nástrojom, ktorý viete na sociálnych sieťach využiť je reklama. Prostredníctvom nej viete zaujať ľudí, ktorí o vás možno ani nevedia. Alebo sa zacieliť na konkrétne publikum. Pútavým obrázkom, vtipným sloganom dokážete ľudí pobaviť a získať si dobrý imidž vašej značky. Aká by teda mala byť Facebook reklama, aby bola úspešná?

Vizuálna

Príspevok, ktorý po vizuálnej stránke zaujme, má väčšiu šancu umiestniť sa vyššie v novinkách na Facebooku. Rovnako ako Google, aj Facebook má svoj algoritmus, ktorý používa pri vyhodnocovaní relevantných reklám. Užívateľa nebude zasypávať všetkými reklamami a novými postami, ukáže mu ich niekoľko, a to v poradí od najvyššie hodnotenej. Ak si chcete získať “body” navyše, určite do svojej reklamy zakomponujte zaujímavý obrázok. Okrem iného je dokázané, že príspevok s peknou vizuálnou stránkou je častejšie zdieľaný a ľudia si ho skôr zapamätajú ako iba napísaný text. Obrázok musí byť aj kvalitný a dobre viditeľný, preto by ste mali vedieť, že jeho odporúčaná veľkosť v pixeloch je 1200*900. Pre viac informácií ohľadom odporúčaných veľkostí aj pre iné sociálne siete si pozrite Sprievodcu rozmerov.

Relevantná

Relevancia je kľúčová pri všetkých reklamách. Znamená to, že užívateľ, ktorý klikne na vašu reklamu v očakávaní, že niečo nájde, tak to tam aj reálne nájde. Ak nenaplníte jeho očakávania, ktoré si na základe vašej reklamy spravil, zo stránky vám rýchlo odíde. V nastaveniach boostovania reklamy si napríklad viete zvoliť, že budete platiť iba za kliknutie na vašu reklamu. Úplna strata peňazí by bola vtedy, ak by užívateľ na vašu reklamu klikol a v dôsledku irelevancie vašej reklamy by neurobil žiadnu inú konverziu. Teda by si nepozrel vaše produktové portfólio, neprihlásil sa na odber noviniek, nezanechal vám svoj kontakt. Relevancia je preto veľmi dôležitá.

Pútavá

Prečo by užívatelia mali kliknúť na vašu reklamu? Ako sa váš produkt alebo aplikácia odlišuje od iných, v čom je výnimočná? Ponúkate napríklad bagety. Reklama s titulkom, že predávate najlepšie bagety na svete nie je veľmi uveriteľná a je dosť možné, že ľudia si vašu reklamu len tak preskrolujú. Čo ak by ste namiesto toho uviedli, že s kupónom, ktorý nájdu po kliknutí na reklamu získajú 15% zľavu na vašu chutnú bagetu. To už je oveľa pútavejšie a lákavejšie. Ak budú mať ľudia chuť na bagetu, uprednostnia tú vašu, lebo majú zľavu. Nezabúdajte však na spomínanú relevanciu. Píšete, že ponúkate chutnú bagetu, tak ju vašim zákazníkom doprajte. V opačnom prípade k vám neprídu ani keby ponúkate 50% zľavu. Prvý dojem je dôležitý.

Výzva na akciu

Reklama by mala obsahovať jasnú výzvu na akciu, tzv. CTA (Call-to-action). Typickými príkladmi CTA sú: Kúpte si ešte dnes, Ponuka končí už dnes, Predplaťte si, Zistite viac, Kliknite sem a začnite,... Z psychologického hľadiska sú ľudia po takejto výzve “náchylnejší” na vykonanie tej ktorej výzvy. Má to samozrejme aj praktický účeľ. Ľudia musia jasne vidieť, kam majú kliknúť, aby boli presmerovaní na ďalšie akcie.


Toto sú základné vlastnosti úspešnej reklamy, ktorá by Vám mala pomôcť zviditeľniť sa. V rámci marketingových služieb, ktoré poskytujeme, sa venujeme aj správe sociálnych sietí. Nechajte zviditeľnenie vašej stránky na nás  - ambitas | make it happen.

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku