Ako vybrať kľúčové slová pre mobilnú aplikáciu


Výber tých správnych kľúčových slov pre vašu aplikáciu je základom pre úspešnú ASO. Venujte jej dostatočnú pozornosť.

Ak ste sa rozhodli pre dôkladnú analýzu kľúčových slov pre vašu mobilnú aplikáciu, robíte dobre. Celá optimalizácia vašej aplikácie (ASO) je postavená na kľúčových slovách. Rozoberieme si pár tipov, ktoré vám pomôžu pri výbere tých správnych kľúčových slov.

Brainstorming - okamžitý nápad

K tomu aby ste si vybrali tie najrelevantnejšie kľúčové slová, potrebujete mať z čoho vyberať. Spíšte si zoznam slov, ktoré podľa vás najlepšie vystihujú vašu aplikáciu. Vy svoju aplikáciu poznáte najlepšie. Čo je jej cieľom, účelom? Aká je jej funkcia? Prečo by si ju mali ľudia stiahnuť? V čom je jej výnimočnosť? Zamyslite sa nad týmito otázkami, pomôžu vám pri spísaní vašich ideí.

Premýšľajte ako zákazník

Aké kľúčové slová by použil váš potencionálny užívateľ? Skúste sa vcítiť do vašich zákazníkov. Ak máte aplikáciu publikovanú a chcete doplniť databázu vašich kľúčových slov, pozrite sa na recenzie vašej mobilnej aplikácie. Aké slová sa v recenziách vyskytujú často? Našťastie nemusíte prezerať všetky príspevky k vašej aplikácii, využite nástroj Play Console, ktorý vám pomôže zanalyzovať spätné väzby od vašich užívateľov. Cieľom kľúčových slov je získanie nových užívateľov, preto je dôležité, aby boli relevantné tomu, čo ľudia vyhľadávajú.

Relevantnosť

Relevantnosť kľúčového slova znamená, že dané kľúčové slovo najlepšie vystihuje podstatu aplikácie. Preto musia byť aj trošku špecifickejšie, aby užívateľ po otvorení vašej aplikácie našiel to, čo hľadá. Nezabúdajte, že máte limitovaný počet znakov a to maximálne 100 znakov. Daný priestor teda využite naplno. Ak ste kľúčové slovo zadali v podobe singuláru, neuvádzajte ho ešte aj v podobe plurálu. Vyhľadávače sú natoľko inteligentné, že vedia prispôsobiť vyhľadávaniu aj iné obmeny slova (iné číslo, či gramatický pád).

Nízka obtiažnosť, vysoká návštevnosť

Tzv. low difficulty and high popularity je stav, ku ktorému sa pri výbere kľúčových slov chceme dostať. Predstavme si, že ponúkate letné dovolenky v Chorvátsku. Kľúčové slovo dovolenka má síce vysokú návštevnosť, ale bude veľmi ťažké umiestniť sa na prvých priečkach vo vyhľadávaní, nakoľko dovolenky ponúka aj veľa iných agentúr. Naopak kľúčové slovo lacná letná dovolenka v peknom rezorte v Chorvátsku nebude mať problém s konkurenciou avšak počet ľudí, ktorí do vyhľadávača napíšu presne toto spojenie je veľmi málo. Treba nájsť zlatú strednú cestu a zvoliť napríklad kľúčové slovo letná dovolenka Chorvátsko. Zabezpečíte si tak primeranú obtiažnosť kľúčového slova k jeho návštevnosti. Užitočným nástrojom pri hľadaní vhodného slova na základe jeho návštevnosti a obtiažnosti pri vyhľadávanie je Google Keyword Planner.

Ak sa chcete dozvedieť viac o optimalizácii vašej aplikácie, neprehliadnite článok App Store Optimalizácia (ASO) - váš sprievodca.


Pripomeňme, že analýza kľúčových slov nie je jednorazová záležitosť. Treba sledovať vývoj hodnotenia vašich kľúčových slov, porovnávať s konkurenciou a prispôsobovať sa. Ak by ste potrebovali poradiť v oblasti optimalizácie vašej aplikácie, neváhajte sa na nás obrátiť ambitas | make it happen.

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku