Ako optimalizovať Android aplikáciu pre Google Play


Keďže táto téma je dôležitá pre majiteľov aplikácií, ktorí ju plánujú uverejniť (alebo sa už nachádza) na Google Play Store, rozhodli sme sa prispieť užitočným článkom.

V predchádzajúcom článku sme si povedali čo je ASO (app store optimization) a ako optimalizovať aplikáciu pre Apple App Store. Dnes je na rade Google Play, ktorého počet aplikácií je až 2,8 milióna, čo je o cca 600 tisíc viac ako na App Store (dáta pre obdobie marec 2017). Ich počet rapídne rastie, preto sa držte nasledovných rád.

Zatiaľ čo nikto nepozná presný algoritmus Google, existuje zopár trikov, ktoré môžu vašej aplikácií výrazne pomôcť umiestniť sa vo výsledkoch vyhľadávania Google Play.

5 rád pre lepšie umiestnenie vašej Android aplikácie:

1. Optimalizujte názov

Názov aplikácie je zrejme najdôležitejšia časť pre umiestnenie vašej aplikácie. Pomôže vám zobrazovať sa na správne vyhľadávacie dopyty a taktiež dokáže prilákať užívateľov a teda kliknutia, ktoré môžu viesť k požadovaným stiahnutiam aplikácie. Inými slovami, názov aplikácie by mal byť atraktívny ako pre vyhľadávač, tak aj pre ľudí.

Pozrime sa, čo odporúča Google:

  • názov musí byť jedinečný a prístupný
  • názov má byť stručný a výstižný - dlhšie názvy môžu byť skrátené na rôznych zariadeniach
  • názvy by nemali obsahovať skomoleniny slov

V podstate najdôležitejšie je, aby názov aplikácie bol stručný, jedinečný a popisný. Čiže názov nemá vyzerať ako typický názov pre blog, ktorého dĺžka môže byť aj 70 znakov. To môže spĺňať účel pre blog, no nie pre aplikáciu.

Skúste vyhľadať akúkoľvek aplikáciu. Ako ste si iste všimli, v názve je priestor pre 2 až 3 slová, ktoré sa zobrazujú. Všetko ostatné sa jednoducho nezobrazí.

 

Google Play Android

 

Samozrejme nezabudnite na kľúčové slová v názve, ktoré dokážu priniesť dôležitú návštevnosť vašej aplikácie. Dajte si načas a urobte prieskum. Pri tom vám určite pomôže Plánovač kľúčových slov (nutné vytvorenie účtu v Google Adwords) či Google Trends.

Nech to zhrnieme:

  • použite relevantné kľúčové slovo
  • dĺžka názvu do 2-3 slov (maximálny povolený počet znakov je 30)
  • názov opisujúci funkcie aplikácie

Ak sa budete držať týchto troch rád, mohli by ste byť pred väčšinou konkurencie.

2. Na popise záleží

Tu prichádza zásadný rozdiel medzi Google Play Store a Apple App Store. Google prehľadáva kľúčové slová v popise aplikácie, zatiaľ čo Apple ich nerieši.

Preto z toho treba vyťažiť. Kľúčové slová vkladajte logicky. Nesnažte sa popis preplniť kľúčovými slovami, môže to viesť k spamu.

Popis aplikácie sa delí na krátky popis a úplný.

 

Taxify popis

 

Krátky popis je limitovaný na 80 znakov. Predstavuje prvý text popisu, ktorý sa užívateľom zobrazí pri otvorení detailu aplikácie. Užívatelia ho môžu rozbaliť a zobraziť tak úplný popis. Úplný popis je limitovaný na 4000 znakov.

 

Taxify úplný popis

 

Čo odporúča Google:

  • zamerajte sa na používateľov, teda čo im môže vaša aplikácia ponúknuť
  • prezrite si popis aplikácie v Google Play, či sa zobrazuje správne nad záhybom strany
  • využívajte odporúčané postupy SEO a dodržiavajte Pravidlá pre obsah v Google Play

V podstate Google hovorí to, čo každý dobrý webový copywriter už vie: zamerať sa na benefity. Je to podobné, ako pri vstupnej stránke. Musíte poskytnúť užívateľom niečo, čo ich osloví, aby čítali ďalej a vykonali požadovanú akciu. V tomto prípade ide o stiahnutie aplikácie.

3. Ikona vie prilákať

Ako môžete vidieť na obrázku nižšie, názov nie je jediné, čo užívatelia vidia pri prehliadaní nových aplikácií. Ikona vašej aplikácie je taktiež významný faktor, ktorý ovplyvňuje kliknutie užívateľa. No súhra skvelého názvu a ikony môže byť veľmi chytľavá kombinácia.

Aké sú hlavné elementy vhodného dizajnu ikony aplikácie:

  • zreteľné tvary
  • paleta farieb
  • jedinečnosť a kreativita

Ikony by sa mali nahrať vo vysokom rozlíšení s rozmermi 512 x 512 px do 1024 kB. Veľmi detailnú príručku pre ideálne ikony, ich farby, tvary a podobne si môžete pozrieť na stránke Google Material Design.

4. Hlavná grafika

Hlavný obrázok taktiež predstavuje dôležitý element produktovej stránky aplikácie. Vystihuje funkcionalitu a môže presvedčiť užívateľa inštalovať aplikáciu.

Požadované rozmery obrázka sú 1024 x 500 px. Taktiež môžete nahrať promo Youtube video. Predstavuje prvý veľký obrázok/video, ktorý užívatelia uvidia pri zobrazení produktovej stránky aplikácie.

Ak používate text v hlavnej grafike, dbajte na to, aby bol napísaný veľkým písmom a umiestnený vodorovne i zvisle v strede obrázka. Vyhnite sa najmä okrajom obrázka a dolnej tretine.

Po hlavnom obrázku nasledujú screenshoty aplikácie. Google Play povoľuje až 8 screenshotov. Aby ste vôbec mohli aplikáciu publikovať do obchodu, musíte nahrať minimálne 2 screenshoty.

 

Taxify screenshoty

 

Dbajte na to, aby screenshoty predstavovali hlavné funkcie aplikácie, teda jeho prednosti, pre ktoré sa ju oplatí stiahnuť.

5. Kategória

Budete musieť zvoliť typ (hra alebo aplikácia) a kategóriu pre vašu appku. Pre zobrazenie celého zoznamu kategórií sledujte tento odkaz.

 

Ďalšie dôležité faktory vyhľadávania Google Play:

  • počet hodnotení
  • počet inštalácií a odinštalovaní
  • frekvencia používania
  • nárast stiahnutí za posledných 30 dní
  • spätné odkazy

Záver

Play Store optimalizácia môže splniť vašu marketingovú stratégiu za nižšie náklady a dať reálne výsledky. Využite túto možnosť a zviditeľnite svoju aplikáciu.

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku