8 základných otázok, na ktoré si musíte vedieť odpovedať, než začnete s PPC reklamou.


Často sa nám stáva, že za nami príde klient, ktorý povie, že chce reklamu na internete. To je ale veľmi široký pojem, pretože možností reklamy v online svete je veľa. Musíte mať v prvom rade ciele, ktoré chcete reklamou dosiahnuť a okrem iného musíte dokonale poznať svojho zákazníka a jeho potreby. Pripravili sme pre vás 8 základných otázok, ktoré si musíte zodpovedať pred tým, než začnete uvažovať nad reklamou

1. Čo aktuálne robím v online svete?

Máte už spustené reklamné kampane a nefungujú vám ako ste si predstavovali? Píšete články na firemný blog? Využívate sociálne siete? Potrebujete mať dokonalý prehľad o tom čo robíte, ako dlho to robíte, aký to malo priniesť výsledok a či to vášho zákazníka zaujíma.

2. Sledujem štatistiky z Google Analytics? Mám nastavené konverzie?

Google Analytics vám vie dať veľa odpovedí na veľa otázok. Vidíte v ňom presné informácie o vašich zákazníkoch, ako napríklad: pohlavie, vek, lokalitu a záujmy. Taktiež môžete zistiť, či vašu webstránku zákazník navštívil vďaka sociálnym sieťam, alebo platenej reklame vo vyhľadávaní. V skratke - ak máte dobre nastavené meracie skripty, v Google Analytics nájdete veľké množstvo užitočných informácií. 

3. Čo chcem reklamou dosiahnuť?

Cieľov môže byť veľa. Chcete zvýšiť návštevnosť, predaj produktov a služieb, alebo len chcete byť na očiach v online svete a budovať tak svoju značku? Veľakrát sa stáva, že klient nevie presne definovať ciele a efektivita reklamných kampaní nie je taká, ako na začiatku očakával.

4. Poznám moju konkureciu? Ako to robia?

V podnikaní by ste mali mať prehľad o tom, kto je vaša konkurencia a tiež ako sa správa v online prostredí. Tým nechceme povedať, aby ste ju začali kopírovať. Stačí sa len inšpirovať a vymyslieť niečo navyše. Niečo, v čom budete lepší a dokážete potencionálnym zákazníkom ukázať vaše konkurenčné výhody

5. Kto je moja cieľová skupina a ako vníma moju značku? 

Pri tomto bode vám môže pomôcť už vyššie spomínaný Google Analytics, samozrejme za predpokladu, že ho používate dlhodobo a máte tam informácie, ktoré potrebujete. Zamyslite sa kto je cieľová skupina. Sú to muži aj ženy vo veku od 18 do 55 rokov? Majú radi život v meste a nakupovanie? Urobte si aspoň 3 vzorových zákazníkov a dajte im vlastnosti, ktoré si myslíte, že má váš potencionálny zákazník. 

6. Mali ste spustené reklamné kampane? Čo vám priniesli?

Ak ste v minulosti mali spustené reklamné kampane na Google Adwords alebo na Facebooku, vráťte sa k štatistikám a pozrite si, čo ste vďaka nim získali. Splnili vaše očakávania, alebo to boli skôr vyhodené peniaze? Na tento krok je dôležitá analýza, o ktorej je vlastne celý tento článok. 

7. Ach tie slová.. No sú pre vás kľúčové

Kľúčové slová (keywords) sú veľmi podstatné. Pýtate sa prečo? Ak si urobíte analýzu kľúčových slov zistíte, čo vaši zákazníci vyhľadávajú na internete. Na základe kľúčových slov sa potom odvíja celý reklamný kolotoč, či už chcete reklamu v Google Adwords, alebo píšete  texty na webstránku - všade sú podstatné a pomáhajú vášmu podnikaniu. Preto si pred samotnou analýzou kľúčových slov spíšte minimálne 10 slov, ktoré vás a vašu značku vystihujú čo najlepšie.

8. Termíny - áno sú tak isto dôležité

Predstavte si, že predávate lyže. Lyžiarska sezóna začína niekedy začiatkom novembra a trvá približne do konca marca. Toto je obdobie, kedy môžete svojou reklamou zaujať čo najviac potencionálnych zákazníkov, ktorí chcú nakupovať lyžiarske vybavenie. A preto sú termíny reklamných kampaní dôležité. Zacieľte reklamu v správnom čase, na správnom mieste a dostaňte z nej čo najviac.

Viete odpovedať na všetky otázky? Zapíšte si ich. Ak budete mať v pláne rozbehnúť online reklamnú kampaň, napíšte nám. Radi vám s tým pomôžeme.

 

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku