8 krokov k úspešnému biznisu s mobilnými aplikáciami


Chcete rozbehnúť biznis s mobilnými aplikáciami? 

Chceli by ste rozbehnúť biznis s aplikáciami? Máte nápad ale neviete ako ďalej? Ponúkame vám 8 tipov, ktoré vám pomôžu pri zakladaní úspešného biznisu s aplikáciámi.

1. Myšlienka

Každý projekt, teda aj každá aplikácia najskôr vznikla v hlave. Preto si dobre ujasnite, čo chcete vytvoriť, za akým účelom a pre koho. Ak máte predstavu o vašej novej aplikácii a chcete pracovať na jej vývoji, dajte nám vedieť - Mám záujem o vývoj aplikácie.

Hovorí sa, že idea projektu je iba zlomok z celého procesu vývoja. Darmo máte v hlave super nápad, ak nevyvíjate žiadne úsilie na jeho realizáciu. Bez trpezlivosti a množstva tráveného času to nepôjde.

2. Výskum trhu

Pravdepodobne budete pracovať na aplikácii pre určitý segment trhu. Je nevyhnutné, aby ste si o tomto segmente naštudovali potrebné informácie. Napríklad plánujete aplikáciu s fitreceptami. Váš výskum trhu predstavuje sledovanie noviniek v oblasti fitness a zdravej výživy. Vcíťte sa do vašich potencionálnych zákazníkov, čo by asi očakávali od vašej aplikácie? Čítajte blogy, robte výskum, spraviť môžete aj nejaké dotazníky. Preskúmajte aj potencionálnu konkurenciu. Čo ponúka? Samozrejme vaša aplikácia, ak má byť úspešná, nesmie byť kópiou už existujúcej apky. Snažte sa preto vymýšľať nové nápady. A to zistíte jedine výskumom.

3. Výber platformy

Výber platformy je ďalším bodom, ktorým si musíte prejsť vo vývoji vašej aplikácie. Pred samotným výberom je vhodné si uvedomiť, že sa dá vytvoriť aplikácia natívna alebo hybridná. Stručný rozdiel je v tom, že hybridné aplikácie sa vyvíjajú na viacerých platformách naraz, čo sa odrazí na kratšom čase vývoja a ušetrených peniazoch. Ak však chcete vyvíjať aplikáciu so špecifickými funkcionalitami určenými pre konkrétny typ platformy, bolo by vhodnejšie vyvinúť natívnu aplikáciu, ktorá je však drahšia a časovo náročná, keďže sa musí pretestovať na viacerých verziach danej platformy. V súčasnosti sú najpoužívanejšie platformy Android a iOS.

Ak chcete vedieť viac o natívnych a hybridných aplikáciách, prečítajte si článok Hybridné vs. natívne mobilné aplikácie. Alebo nám napíšte a my vám poradíme.

4. Vývoj a biznis plán

Tento bod je najzložitejší a zároveň najdôležitejší. Vybrať si správny tím ľudí, ktorí budú cieľavedomo pracovať na vývoji vašej aplikácie je kľúčom k úspešnému biznisu. V našej firme týchto ľudí máme. Skúsení programátori, grafici a marketéri, ktorí sa neboja aj väčších výziev. Spoločne vám vytvoríme biznis plán a pomôžeme pri zostavení dlhodobých i krátkodobých cieľov pri tvorbe vašej aplikácie. Nechajte prácu na odborníkov, nechajte ju na nás - ambitas | make it happen. Pozrite si aj portfólio našich spokojných zákazníkov.

5. Investícia

Váš biznis plán vám ukázal, že na rozbehnutie projektu potrebujete značnú sumu peňazí. Niekedy sa táto cena môže vyšplhať až na desaťtisíce eur. Ak tieto financie máte k dispozícii, tak smelo do vývoja, ak nie, máte dve možnosti ako ich získať. Jednou z nich je vziať si úver. Pripravte sa však na to, že banka bude od vás požadovať podrobný podnikateľský plán so všetkými detailmi, aby si bola istá, že peniaze, ktoré vám požičia budete vedieť aj splatiť, teda, že váš biznis má potenciál byť úspešný. Pri veľkom úvere počítajte aj s vysokou sumou, ktorú zaplatíte na úrokoch. Aby ste sa vyhli plateniu úrokov, skúste si nájsť investora alebo sponzora. Možno nájdete podnikateľa, ktorý vo Vašom projekte uvidí potenciál a bude ochotný vás podporiť a zasponzorovať.

6. Testovanie a spätná väzba

Po určitom čase prichádza fáza, kedy je vaša aplikácia naprogramovaná a spúšťa sa testovanie. V našej firme programátori testujú aplikáciu aj počas jej vývoja. Aplikáciu samozrejme môžete otestovať aj vy a mali by ste tak určite spraviť. Ak napríklad pracujete na vývoji aplikácie pre vašu firmu, dajte ju otestovať aj vašim zamestnancom, ktorí s ňou budú pracovať. Vypýtajte si od nich spätnú väzbu. Následne všetky postrehy odkomunikujte s firmou, ktorá pracuje na vývoji vašej aplikácie.

7. Marketing aplikácií

Ak chcete Vašu aplikáciu predávať, resp. ponúknuť širšej verejnosti musíte ju zviditeľniť. Aby ľudia o nej vedeli. Začnite najprv na sociálnych sieťach ako je Facebook, Instagram, Youtube, príp. LinkedIn. Ak chcete zaujať širšie publikum, budete potrebovať platenú reklamu. Odporúčame Vám nechať marketing na špecialistov, ktorí majú s reklamami skúsenosti. V našej firme Vám ponúkame aj marketingové služby. Preto nemusíte hľadať, kto sa vám postará o propagáciu vašej aplikácie. U nás máte všetko v jednom.

Pre viac informácií si prečítajte článok: Zviditeľnite vašu aplikáciu cez sociálne média.

8. Zlepšovanie

Ak si myslíte, že ste na konci a nemusíte sa o svoju aplikáciu starať, ste na omyle. Na to, aby bola vaša aplikácia úspešná a ľudia ju naďalej využívali, bude potrebovať zlepšovania, aktualizácie a nové prvky. Preto buďte všímaví a inovatívni.


Biznis s aplikáciami nie je vôbec jednoduchý. Vyžaduje veľa námahy a snahy či už pri vývoji, propagácii alebo jej udržiavaní. My vám s tým pomôžeme - ambitas | make it happen.

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku