5 rád k vyššej angažovanosti užívateľov aplikácie


Úspech aplikácie zaručujú vracajúci sa užívatelia. 

Ak má vaša aplikácia veľa stiahnutí neznamená to ešte, že je úspešná. Úspech závisí od angažovanosti užívateľov vašej mobilnej aplikácie. Teda ako často vašu aplikáciu ľudia využívajú a či ju po prvej návšteve ešte niekedy otvoria. Prezradíme vám 5 tipov, ktorými si zabezpečíte, aby sa užívatelia k vašej aplikácii opakovane vrátili.

1. Jednoduchý vstup do mobilnej aplikácie

Čím ťažšie je pre užívateľa dostať sa k používaniu aplikácie, tým je vyššia pravdepodobnosť, že vašu aplikáciu okamžite opustí. Štvrtina užívateľov mobilných aplikácií opúšťajú aplikácie takmer okamžite. Častokrát za tým stojí veľa prihlasovacích údajov, neprehľadných textových polí či mätúcich funkcionalít. Prvý dojem je kľúčový a rovnako to platí aj pri užívateľských skúsenostiach s mobilnou aplikáciou. Priebeh celej aplikácie by mal byť intuitívny. Zredukujte kroky registrácie či vytvárania účtu. “Sprevádzajte” užívateľa počas jeho používania mobilnej aplikácie a ponúknite mu možnosť dozvedieť sa ako daná funkcie funguje, ak to bude chcieť. Dôležité je, aby aplikácia nebola pre užívateľov zložitá a komplikovaná na užívanie.

2. Push notifikácie

Užívatelia mobilných aplikácií, ktorí si povolili push notifikácie dosiahli takmer dvojnásobnú angažovanosť, ako tí, ktorým nechodili upozornenia, aby sa prihlásili do aplikácie. Jednoduchým príkladom sú edukatívne aplikácie, napríklad na naučenie sa nového cudzieho jazyka. Chcete sa každý deň venovať učeniu nových slovíčokch, no niekedy na to zabudnete. Push notofikácie vám to pripomenú. Dajú sa aplikovať takmer na každú aplikáciu a dosahujú naozaj zlepšenia v angažovanosti užívateľov. Treba však odhadnúť tú správnu mieru upozornení, aby sa pre užívateľov nestali otravnými.

3. Personalizácia mobilných aplikácií

Keď už užívateľov upozorníte, mali by ste ich aj pekne osloviť. Personalizácia, teda nie iba aplikácia verzus zariadenie, ale aplikácia verzus užívateľ - ľudská osoba, vytvorí medzi aplikáciou a užívateľmi osobnejší prístup. Oslovte ich po mene, alebo po prezývke, ktorú vám pri prihlasovaní zadali. Zahrňte ich meno aj na obrazovku aplikácie. Obsah, ktorý sa prispôsobuje užívateľovi mu prináša aj reálnu hodnotu.

4. Podnety k užívaniu mobilnej aplikácie

Ak chcete posilniť angažovanosť vašich užívateľov, dajte im podnety k tomu, aby používali vašu mobilnú aplikáciu po dlhšiu dobu. Odmeny, prístup k špeciálnemu obsahu, kupóny a ďalšie ponuky, ktoré ich podnietia k tomu, aby sa k vašej aplikácii opakovane vracali. Zároveň môžete takýto podnet prepojiť s push notifikáciou a osobným oslovením: “Jožko, získaj ešte 4 kredity a dostaneš zľavu 20% na nákup knižky v našom kníhkupectve.” Aj takúto notifikáciu môže užívateľ dostať.

5. Aktualizácie mobilnej aplikácie

Pravidelný update mobilnej aplikácie zaručí, že sa bude užívateľ viac zaujímať o vašu apku. Sledujte analytiku, správanie sa vašich užívateľov na mobilnej aplikácie, kde trávia najviac času a naopak kde je to slabé miesto vašej aplikácie, ktoré bude treba aktualizovať.


Týmito krokmi by ste si mali zabezpečiť lojálnych užívateľov, ktorí budú s vašou aplikáciou dlhodobo “spolupracovať”. Chcete si vytvoriť mobilnú aplikáciu, ktorá vám prinesie výnosy v tomto silnom konkurečnom prostredí? Obráťte sa na nás - ambitas | make IT happen.

 

 

Pripravíme vám cenovú ponuku. Kontaktujte nás. Vyžiadať cenovú ponuku